“L’escletxa de competències digitals és real. Tot i que ja el 90% dels llocs de treball futurs requereixen nivells d’alfabetització digital, el 44% dels europeus encara no tenen habilitats digitals bàsiques”, ha assegurat la comissària europea d’Economia i Societat Digital, Mariya Gabriel, en una nota de premsa sobre l’aprenentatge permanent i digital en el continent.
La Comissió Europea ha proposat tres noves línies d’acció dirigides a la millora de les competències clau per a l’aprenentatge permanent, les habilitats digitals i la promoció dels valors comuns. La Comissió Europea ha afirmat que entre les principals preocupacions en aquest àmbit destaquen el baix índex d’alfabetització digital entre la població europea, l’absència d’ample de banda d’Internet a les escoles i el baix nombre de dones que es dediquen a professions relacionades amb les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).
El Pla d’Educació Digital de l’executiu comunitari consistirà en tres objectius clau: fer un millor ús de les tecnologies ja existents, el desenvolupament d’habilitats necessàries per operar en l’entorn digital modern i la millora de l’educació mitjançant l’anàlisi de dades. “L’era digital s’està expandint a tots els àmbits de la nostra vida i no només els que treballen en feines tecnològiques hauran d’estar alerta de la transformació digital”, ha afirmat Gabriel.
Quant a l'autor